19 looduslikku viisi peavalu vastu

2
30507
Foto: indiaherbs.wordpress.com
peavalu

19 “kodukootud” ehk looduslikku meetodit, kuidas jagu saada peavaludest

Kuna mina ise olin poole oma elust hädas migreenide ning pidevate peavaludega, mida sai leevendatud erinevate ravimitega. Küll erinevad migreeniravimid ja küll erinevad peavalu ravimid nii kodeiini, ibuprofeeni kui ka paratsetamooli baasil. Paraku on need ainult ajutised abivahendid ning ühel hetkel organism lihtsalt harjub ja hakkab nõudma suuremaid ja kangemaid annuseid. Kuid pidevate peavalude korral hakkasin otsima alternatiive, sest kokkuvõttes polnud soovi muutuda ravimite narkomaaniks.

Teeme nüüd ühe asja selgeks, et peavalul ja PEAVALUL on vahe.

Migreenist tingitud peavalud

on väga valulikud, et võivad tekitada iiveldust, valgustundlikkust ning isegi oksendama ajada. Nii ebaõiglane, kui see ka ei ole, on naised migreenidele rohkem vastuvõtlikumad kui mehed. Mehed põevad migreene väga harva. Peamised migreeni põhjustajad on: stress, ärevus, unepuudus ja hormonaalsed häired või kõrvalekalded (PMS –  rahvakeeli päevad). Mõned ideed teile õnnetutele hingedele, kes samuti pidevalt migreenide käes vaevlete. Selleks aitab kõige paremini eeterlike õlide “kompott” nagu seda on: lamav talihali (Gaultheria procumbens), lavendel, piparmünt, mürr, koriander, majoraan, rooma kummel (Chamaemelum nobile), basiilik ja rosmariin. See on just suurepärane segu “peavalude ema” migreeni puhuks. Soovituslikud kohad selle õliga määrimiseks on: otsaesine, kukal ning pinges õlad.

Samuti aitab lihtsalt piparmündi eeterlik õli, kuid osadele inimestele see ei sobivat –  piparmünt võib migreeni süvendada. Kui muud kodus ei ole ja varem ei ole pipramünti kasutanud, siis esmakordsel tarvitamisel, kasuta seda ettevaatlikult ning jälgi tulemust.

Basiilik on looduslik valuvaigisti ning võib selles vallas imesid teha. Mõned soovitavad basiilikut lahjendada kookosõliga, kuna tegemist on väga tugeva õliga.

Kui mõnikord harva tuleb ette üksikuid peavalusid, siis selle vastu aitab hästi piisava vedeliku (siinkohal on mõeldud vett) manustamine. Soovitav on joogivette lisada mõned tilgad piparmünti, see aitab peavalude vastu.

Pingest tingitud peavalud

on kõige levinumad peavalud ja need on reeglina tingitud stressist. Enamikele meist on stress tingitud raskest päevatööst, perekondlikud probleemid, koolist, meeletu nimekiri asjadest, mis vajavad tegemist ja pidev aja puudus, et need valmis tehtud saaksid – need kõik tekitavad kuratlikke pingest tingitud peavalusid. Jällegi aitab see sama 8 eeterliku õli kombinatsioon või siis piparmündi või lavendli eeterlik õli eraldi või kokku segatuna kasutada, need õlid aitavad imeliselt just pingest tingitud peavalude korral. Jällegi tuleb meeles pidada seda, et stressirohketel aegadel tuleb palju vett juua, see vähendab peavalude tekkeid.

Suhkru peavalud

Need peavalud tekivad siis, kui veresuhkur kiiresti kukub. Selle vastu aitab eeterlike õlide segu, mis koosneb: metsiku apelsinist, nelgist, kaneelist, rosmariinist ja eukalüptist. Kanna seda endaga pidevalt kaasas, määri paar tilka kukla piirkonda ning otsaette. Seda eeterlike õlide segu on soovitav piserdada ka ruumi, või panna aroomilampi lõhnama.

Kuidas ise teha eeterlike õlide segusid?

Trikk on selles, et lisa paar tl kookosõli väikesesse pudelisse või kui kasutad sulatatud kookosrasva, siis suure kaelaga potsikusse, lisa mõni tilk eeterlikke õlisid ning sega kogu saadud segu korralikult läbi. Tilguta paar tilka eeterlikku õli (kui kasutad kookosrasva, siis tõmba näpuga veidi hangunud segu) ning määri seda otsaette, kuklale ning pinges kaelasoontele.

Ise olen oma migreenidest ca 10-30 minutiga jagu saanud, olenevalt sellest, kui kiiresti jaole saan. Paraku on nii, et iga kord ei kanna endaga eeterlike õlide segusid kaasas ja migreen “ründab” seal, kus seda kõige vähem oodata oskad. Mida kiiremini peavalule jälile saad, seda kiiremini saad sellest ka vabaks.

Ingveri tee

Purusta ca 2,5 cm jupp ingverijuurt ning lisa see keevale veele. Lase umbes 10  minutit tõmmata. See kodune tee vähendab põletikku sama palju, kui teeb seda aspiriin toimides.  Ingveri teed on Aasia meditsiinis kasutatud  erinevate tervisehädade korral.

Kapsaitsiin salv

Kapsaitsiin salvi üheks koostisosaks on cayenne pipar. Määri hästi pisikene annus salvi valu korral ninasõõrmetesse ning meelekohtadele. Kreem töötab selliselt, et blokeerib närvidesse minevad valusignaalid.

Vietnami salv

Vana hea Vietnami salv ehk kuldtähe salvi koostisosadeks on kamper, mentool ja juba eespoolt tuttavad eeterlikud õlid nagu piparmünt, eukalüpt, kaneel ja basiilik. Peavalu korral määri vähese salviga meelekohti ja kuklapiirkonda.

Lõhnav neitsikummel (Tanacetum parthenium)

Kliinilised katsed on näidanud, et see päevalille sugukonnast pärit taim on ideaalseks raviks migreeni korral. Vähendab põletikku, mis võtab surve närvidele ning aitab ära hoida edaspidiseid migreene.

Punktmassaaž

See iidne Hiina ravimeetod hõlmab endas teatud punktide survestamist peavalude korral. Aseta sõrmed vastastikku esimese (suure)  ja teise (järgmise) varba vahel asetsevasse lohku ning vajuta kindlalt 3-5 minutit järjest. Teine moodus on selline, et aseta oma pöial suhu samale poolele, kust pea valutab, otsi suust ülesse põsesarnaluu ning vajuta luud ülesse ning välja. Korda seda sama protseduuri ka teise poolega. Nüüd aseta mõlemad pöidlad suus suulaele ning suru suulae küljed väljapoole. Tegemist on üsna valuliku protseduuriga.

Harilik katkujuur

On kasutusel olnud juba keskajast peale, katkujuure ekstrakti võib võtta igapäevaselt ning see aitab oluliselt vähendada peavalude tekkeid. On saadaval kapslitena, pulbrina, tinktuurina või isegi teiste vormidena ning arvatakse, et taimel on spasmolüütiline mõju ning põletikuvastane toime.

Vesiravi

Mine nii kuuma vette, kui kannatad, seisa seal kaks minutit (see tõstab nahaalust vereringet ), ning siis astu nii külma vette kui kannatad, samuti seisa seal kaks minutit (see saadab vere kehatuumani). Seda protseduuri on soovitav järjest teha 20 minutit, selline protseduur parandab verevarustust ning vereringlust tuues organitele toitaineid ning viies neist välja toksiinid.

Külm või kuum kompress

Aseta jääpakk peale, aga pea meeles seda, et ei paneks paljast jääd peale. Jääpakk (külmutatud juurviljade pakk vms) aseta kindlasti rätiku sisse, enne kui selle vastu pead asetad. Kui kasutad kuuma kompressi, siis lase vannis või duši all olles dušist kuklale kuuma vett või kui ei ole võimalik hetkel vett kasutada, siis kasuta kuumaveekotti (või kuuma elektripatja – vanakooli inimesed peaksid veel mäletama küll seda juhtmega kuuma patja, mida sai haigetele kohtadele peale asetada). Kuumus lõdvestab lihaseid, mis vabastavad pingest tekitud peavaludest.

Vältida silmade väsimist

Vahtides päevast päeva arvuti ekraani, võib viia peavaludeni. Et vältida silmade väsimist on võtta aegajalt silmadele arvutiekraanist puhkust. Tõsta silmad ekraanilt vähemalt iga 15 minuti tagant ning fokusseeri pilk millelegi, mis asub silmadest vähemalt 6-9 m eemal. Reguleeri arvuti kontrasti ja valgust, et need ei pimestaks silmi. Kindlasti tuleb arvuti ekraan sättida silmade kõrgusele ning aseta see vähemalt 50 cm näost eemale.

Piisavalt und

Uuringud näitavad, et need inimesed, kes saavad öö jooksul keskmiselt 6 h magada, neil on tihedamini raskekujulisi ning vahelduvaid peavalusid kui neil inimestel, kes magavad öö jooksul kauem. Pea kindlat graafikut, et saaksid öö jooksul rohkem magada ning peavalud vähenevad.

Õiged tingimused magamiseks

Muuda oma magamiskoht (magamistuba) mugavaks.  Kindlasti peab tuba olema pime, vaikne, mitte liiga kuum ega külm. Kui valgus on probleemiks (oled sunnitud magama päevasel ajal), siis katsu magada silmaklappidega (on saadaval enamikes ennast lugupidavates pesukauplustes). Kui helid on probleemiks, kasuta kõrvatroppe, mis summutab ventilaatori, “valge aja” masinate müra ning helid.

Treeningud

Trenn tõstab vereringet ning värske õhk aitab samuti peavalu vastu. Samuti aitab nii treening kui ka värske õhk kehal lõõgastuda. Enamik pingest tingitud peavalusid kaovad kohe, kui teha mõõdukat trenni.

Lõõgastumistehnikad

  •  Loe kümneni. See aitab sul lõpetada ning lõõgastuda enne, kui reageerid stressirohkele situatsioonile
  • Hinga sügavalt sisse. See aitab sul hingata aeglasemalt ning aitab lihastel lõõgastuda
  • Mõtle positiivselt. Meenuta asju, mis on olnud meeldivad ning nauditavad.
  • VENITA. Venitamine aitab lihastel lõõgastuda ning võtab maha pingeid.
  • Mine kuuma vanni või võta kuuma duši
  • Masseeri pinges lihaseid. Kaelasooned ning ülaselja lihased tõmbuvad reeglina sterssiolukorras pingesse.
  • Kuula lõõgastavat muusikat

 Aroomiteraapia

Keeda peotäis rosmariini väheses vees, või lisa rosmariin keevasse vette. Aseta rätik üle pea ning hinga seda rosmariini auru sisse nii kaua kui suudad. Korda seda seni kuni peavalu kaob. Rosmariini asemel võib kasutada ka piparmünti, lavendlit, eukalüpti, sandlipuud ja ka basiilikut. Milline neist enim endale meeldib, seda kasutagi.

Hoia oma vedelikutaset organismis

Peamiseks peavalude põhjuseks on vedeliku puudus. Peavalu on hoiatuseks, et midagi on organismis viga. Enamik inimesi ei joo piisavalt vett. Joo päevas vähemalt 4-6 klaasi vett ning see leevendab oluliselt peavalude hulka.

Sidrun

Värske sidrunimahl tees on parim peavalu leevendaja. Samuti sidrunikoor on väga kasulik. Peenesta sidrunikoor pastaks ning aseta see otsaette.

Hoidu teatud toitudest

Mõned toidud võivad tekitada nii peavalu kui ka migreene.  Piira soola- (sodium), küllastunud rasva-, kolesterooli-, transrasva- ja suhkrurikkaid toite. Toidud nagu piim, või, juust, koor, liha, punane vein, kofeiin ja šokolaad on osadele inimestele tuntud peavalude päästikud. Hoidu ka toitudest, mis sisaldavad nitraate ja sulfaate. Need laiendavad ajus olevaid veresooni ning suurendavad verevoolu ajus, mis põhjustab peavalu.

Viimasena, üks meeldivamaid ja huvitavamaid peavalu leevendajaid o:

Naer!

Tihti on peavalu tekkinud hapnikupuudusest ajus. Naer tõstab hapniku juurdevoolu ning sa tunned ennast paremini.

Anna teada, milliseid looduslikke peavalu ravimeid sina ise kasutad?

 

2 KOMMENTAARI

  1. Mina kasutan, kui meelde tuleb, tilli. Söön kimbu värsket tilli ära. Libedamaks alla minekuks olen kasvõi juustusaiakese juurde söönud ja aitab!

JÄTA OMA VASTUS

Please enter your comment!
Please enter your name here