22 märki sellest, et sinus on peidus allasurutud viha

5
17340

Seda ei saa nimetada raevuks, need on tunded, mida nimetatakse reeglina terminitega: “ärritus”, “pahameel” või “vihaseks saama”. Meid kõiki on õpetatud selliseid tundeid maha suruma ja võimalusel vältima. Paraku lähevad paljud inimesed nende tunnete kontrollimisega liiale.

Foto: Mareen Fischinger
Foto: Mareen Fischinger

Nad üksens ei kontrolli negatiivseid tundeid ja nende väljendamist, vaid ka nende teadlikku olemasolu. See, et sa ei tea, et oled vihane, ei tähenda seda, et sa ei oleks vihane. See, et inimene ei ole teadlik oma vihast, teeb reeglina kõige suuremat kahju just sinu suhetele teiste inimestega, sest sa väljendad oma tundeid, aga väga valel viisil. Freud võrdles kunagi viha suitsuga vanamoodsa puuküttega pliidil, kus normaalne suitsu väljaviimine toimub korstna kaudu. Kui normaalne väljaminek on blokeeritud, hakkab pliit igast võimalikust avast suitsu sisse ajama – lämmatades sellega kõik ruumis viibijad. Kui aga kõik väljumiskohad on suletud, siis tuli pliidi all lihtsalt kustub ja pliit lakkab töötamast.

Foto: Anger Managment
Foto: Anger Managment

Inimeste juures kehtib sama, kui normaalne viha väljendamise viis blokeerida (nagu pliidil korsten), siis see nn ummistus võib olla äärmiselt ärritav inimesele endale kui ka teda ümbritsevatele. Ennast kaitstes saame loomulikult aegajalt eneseväljendust alla suruda, aga seda ei tohi teha pidevalt. Pidevalt oma tundeid alla surudes veename ennast selles, et me ei ole vihased, isegi siis kui oleme. Selline enesepettus on harva edukas ja allasurutud viha “lekib” sobimatul ajal ning viisil välja (allolevasse loetellu lisatud võimalikud viisid).

Kõik selles nimekirjas loetletud viisid on “ohumärgid”, et oled oma negatiivsed tunded alla surunud. Tõsi on ka see, et igaüks neist võib olla kerkinud esile muu põhjuse kui viha tõttu. Näiteks viivitamine ning asjade edasilükkamine võib olla ka tingitud hirmust ebaõnnestumise ees. Seega, kui leiad, et sul esineb mitmeid loetletud sümptomeid, siis soovitan siiralt endasse süüvida ning mõelda järele, kas ja millal oled viha endas alla surunud.

Põhimõtteliselt, kui oled inimene, siis leiad raudselt siit mõned, mis sulle tuttavad on. Kui oled õnnelik inimene, siis võid leida mõne üksiku kokkulangevuse, sest sa oled leidnud enda maandamiseks ning tunnete väljalaskmiseks tõhusama viisi. Kui aga oled nagu enamik inimesi, siis esmalt tuleb sul vanad harjumused ümber õppida enne kui saad rakendama hakata uusi tunnete ümberpaigutamise viise – viisil, mis on edasiviivad, mitte ennasthävitavad.

Terve eluea jooksul endasse kogutud ning maetud vimmast vabanemine on sinu esimeseks ülesandeks, millega pead töötama. Kuidas seda vimma endast kätte saada? Tuleb pöörduda spetsialisti poole, soovitavalt bioenergeetiku, või siis mõne teise kvalifitseeritud isiku poole, kes sulle tundub kõige õigem.

Allasurutud viha Foto: Grill/Getty
Allasurutud viha
Foto: Grill/Getty

22 märki selles, et sinus on peidus allasurutud viha

  • Sa kipud viivitama ning lükkad tegemata töid edasi;
  • sa jääd alati ja pidevalt kuhugi hiljaks;
  • sulle meeldib sadistlik või irooniline huumor;
  • oma vestlustes oled sa tihtilugu küüniline, sarkastiline või kerglane;
  • sa ohkad pidevalt;
  • oled üdini viisakas ja üleolevalt rõõmsameelne ning sul on komme “kõik alla neelata ja mitte nuriseda”;
  • kui saad haiget, siis on sul komme alati “naeratada – keep smiling”;
  • sul on pidevalt luupainajad või hirmutavad unenäod;
  • sa räägid monotoonse või liigselt kontrollitud häälega;
  • sul on probleeme uinumisega või öise rahuliku unega;
  • sul on tekkinud huvipuudus, igavus, apaatia nende tegevuste kohta, mida varasemalt suure entusiastiga tegid;
  • oled muutunud aeglasemaks;
  • väsid kiiremini kui tavaliselt;
  • ärritud liigselt pisiasjade üle;
  • muutud tihti ebasobival ajal uniseks;
  • magad rohkem kui tavaliselt, 12-14 h ööpäevas;
  • hommikul ärgates oled väsinud, mitte puhanud ja erk;
  • krigistad hambaid, eriti magades;
  • näolihaste tõmblused, kramplikud suu liigutused, sul on tekkinud harjumus kätt pidevalt rusikasse suruda või mõned muud korduvad liigutused, olgu need siis teadlikud või tahtmatud;
  • sul on krooniline kaela kangus või õlalihaste pinge;
  • sul on krooniline pikaajaline depressioon ilma igasuguse näilise põhjuseta;
  • maohaavad.

Allikas: Counseling Center Village

5 KOMMENTAARI

  1. Olles ise teadlane sellel alal, võin öelda et mitte ükski punkt ei vasta selle artikli puhul tõele. Kõik see siin on iidvana hipi arusaam mida on korduvalt faktidega ümber lükatud.

JÄTA OMA VASTUS

Please enter your comment!
Please enter your name here