10 nõuannet muutmaks positiivse mõtteviisi lihtsaks

1
11905

Positiivne mõtlemine võib tuua sinu ellu palju positiivseid muudatusi. Oma optimismi arendamine võib olla kasulik nii vaimsele kui füüsilisele tervisele. Paraku on elus mõnikord, eriti teatud situatsioonides, nii, kus on väga raske säilitada oma positiivsust.

Positiivsuse jõud

Katsu positiivne mõtteviis võtta teiseks osaks endast ning kasuta selle suuri eeliseid. Nüüd siis 10 lubatud nõuannet, mis teevad positiivse mõtlemise lihtsamaks.

1. Veeda aega positiivsete inimestega

Kui ümbritsed end pidevalt inimestega, kes kurdavad, on rahulolematud, siis nendest hõnguv negatiivsus hakkab ka sulle külge. Selle asemel veeda aega positiivsete sõprade ja pereliikmetega suurendamaks tõenäosust, et nende positiivne mõtlemine ka sulle külge hakkab ning loomulikuks käitumismalliks saaks. Väga raske on olla negatiivne, kui sind ümbritsevad positiivsed inimesed.

2. Vastuta oma käitumise eest

Foto: Community Relations
Foto: Community Relations

Kui sul tuleb elus ette probleeme ja raskusi, siis ära mängi selles ohvrirolli! Tunnista selles oma osa ning võta vastutus oma käitumise eest! Vastutuse võtmine aitab õppida tehtud vigadest ning takistab teiste ebaõiglast süüdistamist.

3. Panusta kogukonda

Üks parimaid viise end hästi tunda ning olla tänulik selle eest, mis sul olemas on, on see, mida sa teistele endast anda/pakkuda saad. Osale näiteks vabatahtlikuna mõnel üritusel või ühendusse (lastekodud, varjupaigad jms), sellega panustad paremasse kogukonda. Teiste aitamine võib muuta su mõttemaailma ning aidata sul hakata positiivselt mõtlema ning ellu suhtuma.

4. Loe positiivseid ning inspireerivaid materjale

Foto: In Search of Adam
Foto: In Search of Adam

Veeda igapäevaselt oma aega, lugedes midagi, millel on sinule positiivne efekt ning soodustab sinu positiivset mõtlemist. Iga inimene leiab temale just sobiva lugemisallika, olgu selleks siis Piibel, mõni eneseabi raamat või inspireerivad aforismid, mis aitavad sul keskenduda olulisele elus. Selline tegevus võib olla suurepärane algus ning lõpetus päevale. Pühenda sellele aega kasvõi 10 minutit korraga, nii hommikul ärgates kui õhtul voodisse minnes.

5. Tunne ära oma negatiivsed mõtted

Seni kuni sind vaevavad sagedased negatiivsed mõtted, ei ole sinu positiivne mõtlemine veel edu saavutanud. Õpi ära tundma negatiivseid mõtteid ning neid asendama positiivsetega. Tihtilugu mõtted, milles on sellised sõnad  nagu “alati”, “mitte kunagi” on märguanne sellest, et need ei ole tõesed. Kui leiad end äkki mõtlemast: “Ma keeran alati mingisuguse käki kokku”, siis asenda need mõtted millegi realistlikumaga, näiteks: “Vahest ma teen vigu, aga ma õpin neist”. Eesmärk ei ole muuta oma mõtteid ebareaalselt positiivseks, vaid muuta neid veidikene realistlikumaks.

6. Püstita eesmärke, mille poole püüelda

Eesmärgid

Oluliselt lihtsam on taluda tagasilööke ning olla positiivne, kui  oled endale püstitanud eesmärgid, mille nimel edasi püüelda. Aegajalt tulevad elus ette erinevad takistused  ning probleemid, aga seatud eesmärgid on motivatsiooniks nende takistuste ületamiseks. Ilma selgete eesmärkideta on raskem langetada otsuseid ning hinnata oma arengut.

7. Mõtle negatiivuse tagajärgedele

Mõtle selle üle, millised on olnud tagajärjed sinu negatiivsetele mõtetele. Mõnikord võivad need mõtted muutuda täideminevaks ennustuseks. Näiteks inimene, kes arvab nii: “Mind ilmselt ei kutsuta sellele töövestlusele” võib panna vähem energiat selle töövestluse saamiseks ning selle tulemusena vähendab ise oma võimalusi saada seda konkreetset töökohta, mida ihaldab. Seega koosta nimekiri kõikidest mõjudest, mida negatiivne mõtlemine sulle ellu tuua võib, nagu töö, suhted, käitumine ja tunded. Kui oled selle ära teinud, siis koosta nimekiri, kuidas positiivne mõtlemine neid samu asju muuta võib ning osutuda sulle kasulikuks. Kumba varianti eelistad, kas negatiivset või positiivset tulemust? See kõik oleneb sinust enesest.

8. Tee komplimente

Tean väga hästi, et eestlased ei ole altid komplimente jagama, ammugi ei oska nad neid vastu võtta. Sellegi poolest otsi teistes põhjuseid, et neile komplimente teha. Aga ole komplimentide ja kiituste tegemisel aus ja tee neid sageli. Näiteks oled oma “vingatsist” sõbrannaga väljas, kellel on seljas fantastiline kostüüm ja ta näeb sellega hea välja, siis ütlegi talle, et ta näeb oma kostüümis lihtsalt super välja ning see sobib talle imehästi. Usu, ta unustab koheselt kurtmise oma elu üle ja on sinu komplimendist väga meelitatud ning teil mõlemil on hea olla. Selline teguviis aitab teil näha ka teistes inimestes nende positiivseid külgi.

9. Loo igapäevase tänulikkuse nimekiri

Foto: Bruce Sallas
Foto: Bruce Sallas

Kui teed endale nimekirja, mille eest igapäevaselt tänulik olla, hakkad mõistma ja märkama, kui palju eest on sul tegelikut tänulik olla! See nimekiri aitab sul keskenduda sellele, mis on sinu elus hästi, selle asemel, et keskenduda sellele, mis on halvasti või päeva jooksul kehvasti läinud. Kui oled aru saanud, et näitamaks oma tänulikkust teeb positiivse mõtlemise kordades lihtsamaks ning see muutub iseenesest harjumuseks.

Paljudele inimestele on tänulikkuse nimekiri täiesti tundmatu, seega kirjutan siin veidikene lähemalt, mida see endast tähendab ja kuidas seda teha. Mõtle endale välja iga päev 5-10 asja, mille eest sellel konkreetsel päeval tänulik olla:  hea tervise; pere ja sõprade; maja või korteri eest, kus on elada ja end turvaliselt tunda; suurepäraste vanemate; mesilaste ja mee; päikese ja vihma; jne. eest. Lase oma fantaasial lennata ning ole tänulik selle eest, mis sul on ning ära keskendu sellele, mida sul pole.

10. Hoolitse enda eest

Hoolitse enda eest hästi ja siis oled võimeline rohkem positiivselt mõtlema. Puhka piisavalt ning treeni oma füüsist, et hoida stress kontrolli all. Hoolitsedes oma füüsilise kui ka vaimse tervise eest, saad rohkem energiat mõtlemaks positiivselt. See pole üldse raske, tahab lihtsalt veidi harjumist!

1 kommentaar

JÄTA OMA VASTUS

Please enter your comment!
Please enter your name here