Tõsta oma vaimse energia taset

3
14025

Suurimaks energiataseme toetajaks loetakse inimese vaimu. Vaimse energia kõrgeks tasemeks loetakse õnne, usaldust, suurenenud tahtejõudu, keskendumist, motivatsiooni ja tootlikkust. Lisaks on vaimul tohutu võim meie keha füüsilisele energiale. See suurendab tahtejõudu, motivatsiooni, mis tihtilugu viivad meid tervislike eluviiside jms juurde.

Foto: Quality Index
Foto: Quality Index

Meie mõtteviisil on uskumatu mõju sellele, kuidas teised meid tajuvad ja kuidas me elus funktsioneerime. Kui sa tunned end kindlalt, siis üha suurema tõenäosusega on ka kõik sinu saavutused paremad. Siinkohal toome välja 15 erinevat moodust oma vaimse energia tõstmiseks.

1. Ole tänulik

Tuleta endale pidevalt meelde asju, mille üle oma elus tänulik olla. Tänulikkus paneb sind rohkem positiivselt mõtlema ning annab sulle vaimset energiat. Kui sul ei ole tööl lõbus, siis ole tänulik selle eest, et sul on töö ning sellest tulenevalt ka stabiilne sissetulek. Kui su elus mingil hetkel tuleb ette erinevaid väljakutseid või probleeme, siis saa aru sellest, et need väljakutsed teevad sind tugevamaks ning ole tänulik, et sul ei ole igav elu.

Selline tänulik olemine meenutab sulle, mis on elus oluline. Näiteks võid olla liiklusummikus, aga olles samal ajal tänulik oma perekonna eest, muudab selle liiklusummiku täiesti teisejärguliseks. Mida teha – kirjuta igal õhtul üles vähemalt viis asja, mille eest tänulik olla.

2. Praktiseeri negatiivset visualiseerimist

Viimne puuNegatiivne visualiseerimine pärineb antiikfilosoofiast stoitsism, kus stoikud mõtisklesid regulaarselt, aga ei muretsenud “halvima võimaliku stsenaariumi” üle. Negatiivset visualiseerimist praktiseeriti selleks, et vähendada selle negatiivsuse mõju, kui midagi sellist peaks kunagi juhtuma. Lisaks on mõeldud see selleks, et vähendada ebastabiilsust ning panna inimest hindama seda, mis tal on juba olemas. Enamik inimesi veedab oma jõudeaga mõeldes asjadele mida meil pole ning saada soovime. Stoikud usuvad, et meil oleks palju parem, kui me kulutame oma jõudeaega mõeldes neile asjadele, mis meil on ja kui palju me tunneksime neist puudust, kui meil neid poleks.

3. Ümbritse end suurepäraste inimestega

Inimesed on oma loomu poolest sotsiaalsed isendid ning luues enda ümber suhtlusringkonda, teeb see meid õnnelikuks ning annab energiat. Veeda palju aega inimestega, kes mõtlevad positiivselt, kellel on palju energiat ning kes räägivad positiivselt. See kõik paneb sind rohkem positiivselt mõtlema ning annab sulle palju positiivset energiat.

4. Mõtle positiivselt

Kui mõtled positiivselt, siis ainuüksi selline tegevus paneb sind end rohkem hästi tundma. Tundes end mõnusalt ja optimistlikuna, tõstad sellega enda vaimset energiat. Kui aga tunned end loiu või masendununa, sunni end mõtlema millelegi heale, sest see on suurepärane viis pöörata halvad impulsid heaks. Impulssidel on väga suur mõju meie energia tasemetele, sest energia saab energiat enesest. Kui sinu vaimne energiatase on vähenemas, siis on järjest raskem seda uuesti parandada või tööle saada. Kui aga sinu energiatase on suurenemas, siis on seda väga lihtne töös hoida.

Katsu igas olukorras keskenduda positiivsetele aspektidele. Kasuta ilmnenud võimalusi nende ilmnemise ajal. Selle asemel, et mõelda, mis võiks halvasti minna, võiksid mõelda sellele, mis võiks paremini minna.

5. Puhasta oma mõtted

Foto: Energy Works
Foto: Energy Works

Paljud inimesed on hõivatud tuhandete erinevate mõtetega. Meieni jõuab tohutul kiirusel igasugust infot, näiteks e-kirjad, internetiuudised jms. Puhasta oma meeled ning anna neile puhkust tehes märkmeid, kirjutades meeldetuletusi, pidades kalendrit. Vältimaks vigu ning puhastamaks oma meeli, hoia nii palju ebaolulist infot oma peast eemal, kui võimalik. Näiteks on sul vaja kellegagi kokku saada, ära katsu seda paaniliselt meeles pidada, vaid pane kalendrisse kirja – muidugi kalendri pidamine eeldab seda, et igapäevaselt ka pilgu sinna suskad. Tee nimekiri tegemist vajavatest asjadest. Selline teguviis võimaldab sul olla rohkem hetkes ning teadlik sellest, mida sa teatud hetkel peaksid tegema. Delegeeri asju teistele, kes sind teatud asjadega aidata saaksid. Ei ole mõtet end segi rabada.

6. Mine õue

Olles väljas päikese ning värske õhu käes, paljastades päikesele oma silmad ja naha, saad vastutasuks D-vitamiini, millel on võime suurendada energiat. Kuna meie keha on harjunud olema ärkvel päevasel ajal, siis on meil ka päeval rohkem energiat. Näidates oma nahka päikesele, tuletab see meie kehale meelde, et praegu on päev ning meil peaks olema rohkem energiat. Mida teha – kui tunned end tööl väsinuna, tee väikene paus ning mine päikese kätte lõõgastuma.

7. Lõbutse

Ära unusta eraldada aega sõpradele, perele, hobidele jms. Need tegevused pakuvad sulle põnevust ning hoiavad sind motiveerituna. Täiesti mõistusvastane tundub see, et tehes tööl olles aegajalt pause, suurendab see tegelikult sinu töövõimet. Lõbutsemine stimuleerib aju ja see parandab energia taset. Mida teha – pane paika lõbustused, mida planeerid nädala jooksul teha, et oma energiat tõsta. Olgu selleks mõni hobi või sõpradega välja minek.

8. Stimuleeri oma vaimu

Stimuleeri oma vaimu, aga katsu seda mitte ülekoormata. Ka vaimsed väljakutsed annavad energiat, samas liiga intensiivne vaimne väljakutse võib muuta su uimaseks. Teisest küljest vähene väljakutse võib olla sulle igav ning muuta sind letargiliseks. Püüa õppida alati  midagi uut, et hoida oma meeled ärkvel. Mida teha – veendu, et sinu vaim saaks igapäevaselt piisavalt pingutust.

9. Mediteeri

MeditatsioonPaljud inimesed leiavad, et meditatsioon on üheks parimaks vaimse energia tõstmise viisideks. Meditatsioon aitab tundma õppida sul oma hinge ja vaimu. Meditatsiooni eesmärk on vabastada end mõtetest ning mitte mõelda selle käigus ei tulevikule ega minevikule. Eesmärk on püsida olevikus, seega mediteerides on hea aeg lasta oma mõtted ja emotsioonid vabaks ning võtta arvesse neid tundeid, mida see hetk sinu kehale pakkus. Mida teha – otsida mediteerimise kursuseid, kui ei oska veel mediteerida.

10. Proovi uusi asju

Kui oled pidevalt kinni rutiinis, siis sinu aju lülitub nn autopiloodile. Sa ei mõtle nii palju ja muutud tuimaks. Nagu me juba eespool mainisime, on ergastatud olekuks vaja energiat. Katsu rutiinist välja saada, selleks õpi midagi uut või tee midagi, mida varem pole teinud. Ole spontaanne ja võta ette seiklus või reis, mis laseb sul asjadele läheneda teisest vaatevinklist. Kui reisile minna ei saa, siis mine tööle näiteks täiesti teist teed pidi või mine raamatupoodi või -kokku ning võta esimene ettejuhtuv raamat žanrist, mida sa tavaliselt ei loe. Mida teha – vali endale tegevus, mida saad teha järjepidevalt, aga aegajalt muuda seda tegevust.

11. Praktiseeri minimalismi

See on ilmselt kõige raskem, sa pead õppima ütlema EI, et eemaldada oma elust üleliigset träni. Viska ära või anneta kõik üleliigne, mida sa ei vaja. Kui su elus on vähem asju, on sul rohkem ruumi neile asjadele, mida sa tahad.

12. Keskendu sellele, mida saad kontrollida

Stoikud usuvad, et keskenduda tuleks sellele, mida me saame kontrollida, mitte sellele, mida me kontrollida ei saa. Soovides asju või lootes asjadele, mida me kontrollida ei  saa, häirib meie vaimset rahu. Muretsedes millegi üle, mida meil ei ole võib põhjustada ärevust. Mida teha – tee nimekiri asjadest, mis sulle muret tekitavad või mida sa loodad ning erista need mured või lootused, mis on sinu kontrolli all neist, mis ei ole.

13. Tee seda, millest unistad

Foto: Concepts, Ideas, Thoughts & Bullshit
Foto: Concepts, Ideas, Thoughts & Bullshit

Võttes osa neist tegevustest, mille vastu tunned kirge nii professionaalsel kui ka isiklikul tasandil, toob sulle rohkem õnne ja rahulolu. Tehes midagi, mis sulle ei paku rõõmu ning mida sa ei naudi, võivad olla väga väsitavad. Mida teha – mõtle sellele, mida sa tahad teha ja kuidas sa saaksid korraldada oma karjääri ja elustiili nii, et sa saaksid neist rohkem rahuldust?

14. Vastuta oma emotsioonide eest

Sinu emotsioonid mõjutavad suuresti sinu energiataset. Kui sa tunned, et oled õnnetu või piinlikkust, siis on sul vähem energiat. Kui aga tunned end enesekindlalt ning uhkelt, siis on sul rohkem energiat. Võttes vastutuse oma emotsioonide eest, muutud vähem sõltuvaks välistest hinnagnutest või asjaoludest, mis mõjutavad sinu energiataset. Kui oled vastutav oma emotsioonide eest, siis on sinu energiatase alati kõrge.

15. Ela olevikus

Mõeldes negatiiselt minevikus toimunule võib põhjustada ärevust. Samas kui mõelda tulevikule võib muuta see sind ärevaks. Seega ela ja ole olevikus. Lepi hetkeolukorraga ning muuda see vastavalt oma võimalustele paremaks. Soovides, et oleksid teises olukorras või soovid, et oleksid minevikus midagi teisiti teinud võib põhjustada ainult ärevust. Minevik on meie kontrolli alt väljas, seega jäta minevik sinna kuhu ta kuulub – minevikku ning keskendu olevikule, sest olevikku saad sa kontrollida.

3 KOMMENTAARI

JÄTA OMA VASTUS

Please enter your comment!
Please enter your name here