Seitse miljonit munarebu leiab tee prügikasti?

3
7518

Levita munade kohta tõde

Miks inimesed viskavad igal aastal ära 7,434,913 munarebu?

Foto: Medimoon
Foto: Medimoon

Seda seetõttu, et meile on aastaid valetatud munarebude kohta ja tehakse seda ka edaspidi. Minu eesmärk on aidata inimestel mõista tõde tervisest ja heaolust. Tahan, et kõik teaksid, mis on tõde. Me kõik väärime seda.

Igal aastal leiab tee prügikasti 7,434,913 munarebu ja see teguviis aitab kaasa inimkonna haigestumiste epideemiale.  Rebud ei vääri kohe kindlasti kohta prügi seas!

Kas sina viskad oma munade rebud prügi hulka? Kui vastasid, et enam mitte, siis olid sa üks nendest miljonitest, kes seda teevad.

Küsi endalt, miks sa seda teed või tegid. Kui sa tegid seda varemalt, siis küsi endalt, miks sa nüüd sööd terve muna. Ole palun nii kena ja jäta oma kommentaar vastustega.

Foto: The Recipe Page
Foto: The Recipe Page

Munarebus on rohkem toitaineid kui seda on munavalges, kui sa teed munarebu vs munavalge võrdluse kalor kalori vastu. Kõige õigem võrdlus ongi teha kaloriarvestuste võrdlus, sest lõppkokkuvõttes sööme me ju nii või naa teatud hulga kaloreid endale sisse, aga küsimus on selles, kas me teeme seda targalt ja kasutame samas ka nende kalorite toiteväärtust või sööme rumalalt tühje kaloreid ning sööme seetõttu juurde erinevaid vitamiine ja toidulisandeid. Kui ma võrdleks hetkel rebu ja munavalget massina, siis rebu teeks munavalge maatasa.

Seega aus võistlus.

Ma ei ole üldse munavalge vastu. Lihtsalt konstateerin fakti, et miljonid inimesed siin ilusal planeedil viskavad rebu minema. Õnneks minu enda perekonnas selliseid inimesi ei ole, kes rebu ei söö. Kuid tutvusringkonnas mõned ikka leiab ja neil on ka probleeme tervisega.

Mõned põhjused, miks inimesed rebust hoiduvad:

  • Liiga palju kaloreid
  • Liiga palju kolesterooli
  • Liiga palju rasva
  • Liiga palju küllastatud rasvu

Seega paljud inimesed viskavad täiesti hea ja kvaliteetse ning toitaineterikka munarebu minema, selle asemel ajavad endale sisse tühje kaloreid nagu alkohol, saiakesed, pontsikud/sõõrikud, leib/sai jms.

Mis on selle pildi juures viltu?

Kalorid annavad meile energiat, et me liiguksime ja funktsioneeriksime.

Kolesterool on peamine hormoon. See on samamoodi toitaine nagu A-vitamiin. Kas sa keelduksid eales A-vitamiinst või C-vitamiinist?

Rasv tuleb komplektina, mis on pakitud rasvlahustavate vitamiinidega nagu A, E, D, K. See võib tulla täieliku üllatusena, et munarebu, mis koosneb 75% rasvast kannab endaga kaasas veel neid ekstra toitaineid. Mis peamine, küllastatud rasvad on südamele kasulikud.

Saiakesed, sõõrikud/pontsikud, hommikuhelbed, leib/sai sisaldavad liiga vähe toitaineid. Need on just toidud, mis põhjustavad erinevaid massilisi haigusi, millega inimesed tänapäeval hädas on (diabeet, Alzheimer, jne).

Keda me selles süüdistame? Süüdistan selles ennast, sind, oma vanemaid, toitumisspetsialiste, televisiooni, farmaatsiatööstusi, ahnust ja lollust. Lühidalt, süüdistan selles meid kõiki.

Toitumisalane teave on pärit Nutrion Data lehelt.

Nüüd võistluse juurde:

Munarebu vs munavalge – vitamiinid

Foto: The Culinary Explorations
Foto: The Culinary Explorations
Vitamiin Rebu Valge Võitja
 Vitamiin A 454 IU 0.0 IU Rebu
 Vitamiin C 0.0 mg 0.0 mg  –
 Vitamiin D 33.7 IU 0.0 IU Rebu
 Vitamiin E 0.8 mg 0.0 mg Rebu
 Vitamiin K 0.2 µg 0.0 µg Rebu
 Tiamiin 1.1 mg 0.0 mg Rebu
 Riboflaviin 0.2 mg 0.9 mg Valge
 Niatsiin 0.0 mg 0.2 mg Valge
 Vitamiin B6 0.1 mg 0.0 mg Rebu
 Foolhape 46.0 µg 8. µg Rebu
 Vitamiin B12 0.6 µg 0.2 µg Rebu
 Pantoteenhape 0.9 mg 0.4 mg Rebu
 Koliin 215 mg 2.3 mg Rebu
 Betaiin 0.3 mg 0.6 mg Valge

Siit paistab, et munarebu edestab munavalget vitamiinide sisalduse poolest kohe päris kõvasti.
Munarebu on munavalget vitamiinide osas pika puuga löönud, siin ei ole mingit kahtlust. Dr. Weston A. Price, kes on tähtsamaid inimesi maailmas, kes on rännanud mööda planeeti Maa ja uurinud koos oma naisega üle tosina erineva kultuuri ja seda terve aastakümne jagu.

Ta avastas, et primitiivsete hõimude toitumises oli 10 korda rohkem rasvlahustavaid vitamiine kui seda on tänapäeva inimesel. Ja see oli 1930. aastatel. Kas sa suudad mõelda, mis võib nüüd olla! Äkki on vahe isegi 20 kordne?!

Neil, kes järgisid oma esivanemate toitumistavasid, nende tervis oli igas aspektis suurepärane ja peaaegu haiguste vabad. Kui need hõimud hakkasid sööma tänapäeva inimeste tavade järgi, siis nende tervis halvenes.

Ühes hõimus, kohe emaks saav naisterahvas sõi igapäevaselt 10 tervet muna ja seda selleks, et tuua ilmale täiesti terve laps. Kümme munavalget ei oleks teinud midagi.

Kas oled valmis selleks, et munarebu omale suhu panna, mitte minema visata?

Jätkame oma võistlust.

Munarebu vs munavalge – mineraalid

Foto: Bake This Cake
Foto: Bake This Cake
Mineraal Rebu Valge Võitja
Kaltsium 40.6 mg 14.6 mg Rebu
Raud 0.9 mg 0.2 mg Rebu
Magneesium 1.6 mg 22.9 mg Valge
Fosfor 123 mg 31.2 mg Rebu
Kaalium 34.3 mg 339 mg Valge
Naatrium 15.1 mg 339 mg Valge
Tsink 0.7 mg 0.1 mg Rebu
Vask 0.0 mg 0.0 mg
Mangaan 0.0 mg 0.0 mg
Seleen 17.6 µg 41.6 µg Valge

 

Mineraalide poolest on asi väga tasavägine. Kumb selle raundi siis võitis?

Dr. Weston A. Price avastas ühtlaselt veel, et primitiivsetel hõimude toitumises oli neli korda rohkem vesilahustuvaid vitamiine ja mineraale. Ise ma sööd oma munad tervetena. Ja kui ma peaksin neid ka eraldama, näiteks kasutan munarebu muhedikus, siis valge praen raudselt võis.

Jätkame võistlusega.

Munarebu vs munavalge – rasvad ja proteiin

Rasvad ja valk Rebu Valge Võitja
Kolesterool 389 mg 0.0 mg Rebu
Omega 3 rasvhapped 71.8 mg 0.0 mg Rebu
Küllastunud rasvad 3.0 g 0.0 g Rebu
Monorasvad 3.7 g 0.0 g Rebu
Valk 5.0 g 22.7 g Valge

 

Munavalges võib olla rohkem valku, aga rebus on rohkem rasvu ja rasvad on toitaine!

Jällegi rasvad on toitaine. Küllastunud rasvad on sama tähtsad kui A, E, D, K, B12, jt vitamiinid. Küllastunud rasvad ei vii südamehaigusteni. Need on südamele kasulikud.

Omega 3 rasvhapped on väga tähtsad meie tervise jaoks. Meil on viimasel ajal kombeks süüa liiga palju Omega 6 rasvhappeid. Parim viis neid tasakaalus hoida on süüa vähem Omega 6. Munarebud on head Omega 3 rasvhapete poolest. Kui sa vaatad toitainete poole pealt, siis paned ka tähele, et munarebudes on palju Omega 6 rasvhappeid. Samas, kui sa ostad vabapidamisel (kanad, kes on elavad õues ja saavad süüa nii rohtu, putukaid kui ka ussikesi ja ei ole üles kasvatatud teravilja peal) peetud kanade mune, siis on nende rasvhapete vahekord ca 2:1 Omega 6 kasuks, aga see on peaaegu perfektne iga inimese jaoks.

Ma ei soovita siinkohal seda, et nüüd tuleks hakata munavalgeid minema viskama. Loodus on meile andnud perfektse toiduallika. Seega söö igapäevaselt terveid mune! Mõlemad nii rebu kui ka valge on väga toitvad, lihtsalt rebu on veidikene parem oma toitainete osakaalu poolest. Aga koos on nad peaaegu perfektsed.

Neile, kes on munade suhtes allergilised. See ei tähenda seda, et oled allergiline ELULE. See tähendab sulle seda, et sa pead oma seedekulglat ravima ja see võib võtta mõned aastad aega, enne kui sa selle korda saad.

 

Kasutatud materjalid:

  • Nutrition Data
  • Primal Toad
JAGA
Diana
Kõik tuleb sinuni siis, kui selleks on õige aeg ja mil oled selleks vaimselt ja füüsiliselt valmis...

3 KOMMENTAARI

JÄTA OMA VASTUS

Please enter your comment!
Please enter your name here