Tagasi
Järgmine

Põrsas kotis

Foto: Carrie Berry

Inimesed on kärsitud ja pinnapealsed, isegi siis, kui tegemist on nende omaenda töö ja vaevaga teenitud rahaga. Netipoodides (kodumaistes) käies oled ikka lugenud reklaamile järgnevate piltide all lehekülje allotsas olevat tootekirjeldust ja seal olevat teksti? Mitte ainult vaadanud pilti ja lugenud selle kõrval olevat kirjeldust? Ma lugesin ja mul purskusid tuleleegid ninast välja…

“Toodete pildid on illustratiivsed ja näitlikud. Tootekirjelduses sisalduvad videolingid on ainult informatiivsetel eesmärkidel, seega võib neis sisalduv teave erineda tootest endast. Värvid, märkused, parameetrid, mõõtmed, suurused, funktsioonid, ja / või originaaltoodete muud omadused võivad nende tegelikust väljanägemisest erineda, seega palun tutvuge tootekirjeldustes toodud tootespetsifikatsioonidega.”

Ehk vaatad pilti, loed kirjeldust, kõik meeldib ja sobib, võtad seda tõe pähe, ei taipa uurida veel eraldi tootekirjeldust, mis kuskil all eraldi on, tellid – ja saad pagan teab mille, aga mitte selle, mis pildil ja tootepildi juures oleval kirjeldusel. Sest vaatasid ja lugesid, võiks öelda, muinasjuturaamatu peatükki! Mis ta muud on, kui nii värvid, märkused, parameetrid, mõõtmed, suurused, funktsioonid, ja/või originaaltoodete muud omadused võivad nende tegelikust väljanägemisest erineda… – mitte miski ei klapi tegelikkusega!

Tarbijal ehk kliendil on õigus lepingust (kauba ostulepingust ehk siis kaubast) taganeda, saates sobimatu kauba tagasi. Transpordikulud peab tasuma müüja nagu on kirjas Võlaõigusseaduse (VÕS) § 174 lg4: “Taganemise korral käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud alustel kannab asja tagastamise või teenuse hüvitamisega seotud kulud ja sellega seotud riisiko lepingu teine pool, kui seaduses ei ole sätestatud teisiti. Lepingupooled võivad kokku leppida, et tarbija kannab tagastamise tavalised kulud kuni summa ulatuses, mis vastab 10 eurole, välja arvatud juhul, kui üleantud asi või osutatud teenus ei vasta tellitule.” Kui klienditeeninduses midagi muud püütakse selgeks teha, siis on täielik õigus lugeda ette see, mis seaduses kirjas….

Kui aga pommitatakse “telefonimüügiga” (ma alati küsin seda sõna nähes – kui palju telefone te siis ka päevas müüte – telefonimüügiga ju tegu, mitte müügiga telefoni teel? :P) – siis saab pinda käijast kergelt lahti, küsides nende jutuvada peale: “Mis on teie äriline eesmärk?” – ja seda ju ei taheta avaldada, et sulle midagi elu eest pähe määrida püütakse. Küll aga on Tarbijakaitseseaduses selline ilus koht olemas: “§ 14. Ebaausa kauplemisvõtte kasutamise keeld
(1) Kauba või teenuse tarbijale pakkumine ja müük ning muul viisil turustamine peab toimuma head kaubandustava arvestades ning tarbija suhtes ausalt. Kauba või teenuse pakkumine peab olema kavandatud ja teostatud nii, et tarbijale oleks selge pakkumise äriline eesmärk.” Teisisõnu, müüjal pole õigus udujuttu ajada ega keerutada.

Soovitan soojalt võtta ette tavainimese elus väga olulist ja sagedast rolli mängivad Võlaõigusseaduse, Tarbijakaitseseaduse ja ka Asjaõigusseaduse – me puutume nendega kokku rohkem, kui selle peale tulemegi. Kui me ei vii end nendega kurssi, on jube lihtne meid pügada, nii et tolmab, ilma, et me isegi aru saaks. Seadused on lohepikad, seega natuke kasutusõpetust ka kaasa. Kui oled seaduse lehele jõudnud, jääb lehe päris vasakusse äärde kaks tumesinist kastikest. Pealmine on Sisukord – sellele klikkides avaneb seadus paragrahvide ja lõigete kaupa. Sealt saad täpsemalt vaadata, mis enim kõnetab ja millega üldse kokku ei puutu. Terve seaduse läbilugemine võtab kole palju aega ja kõik niikuinii meelde ei jää. Peamine on läbi lugeda olulisem osa ja jätta meelde, kust seda leida. Sisukorra all on teine tumesinine kastike – Seotud kohtulahendid. See on keeruline, kuid asjalik lugemine. Ära on toodud avalikud kohtulahendid – millega tegu, asjade käik ja mis otsusele kohus jõudis. See annab aimu, millise juhtumi puhul võib milline lõpplahendus tulla.

Uppuja päästmine on uppuja enda asi – nii et kui sa ei taha, et sul nahka üle kõrvade tõmmatakse, siis vii end seadustega kurssi, et oma rumaluse tõttu ei teeks viga, millega ise seadust rikud ja jama kaela tood ja teisalt oskaks end kaitsta ja oma õiguste eest seista, kui vaja.

Aga nüüd siis selle nädala inglisõnumite juurde. Vaatame koos, millised sõnumid tõid inglid endaga kaasa sellesse nädalasse. Seekordsed sõnumid jaotuvad juba tavapäraselt sünnikuupäevade järgi:

• 1-5 kuupäev
• 6-10 kuupäev
• 11-15 kuupäev
• 16-20 kuupäev
• 21-25 kuupäev
• 26-31 kuupäev

Kindlasti ära unusta lugeda ka lõpusõnumit, sest ka seal on sulle väikene lisasõnum.
Postituse edasi lugemiseks vali rippmenüüst endale sobiv sünnikuupäeva vahemik, või kliki nupukesele: “Loe seda edasi” ja vaata, millised sõnumid inglid sulle seekord endaga kaasa tõid.

Tagasi
Järgmine

Energiavahetus

Foto: 1ohww

Kui sinu arvates on Hingepeeglis ilmuv info vajalik ja oluline ning oled sellest ka ise kasu saanud, võid soovi korral Hingepeegli tegevust TOETADA.

Nagu meil on juba traditsiooniks kujunenud, siis IGA KOLME KUU TAGANT: 31. märts, 30. juuni, 30. september ja 31. detsember, LOOSIME oma toetajate vahel tänutäheks välja suuremad ja väiksemad meened. Tulgu iga sinu poolt jagatud energiapanus sulle vähemalt 10x tagasi, sest sellised on külgetõmbeseaduse reeglid.

Hingepeegel OÜ a/a LHV: EE247700771001908595 või SWEDBANK: EE212200221058508715.

Eelmine artikkelVeevalaja Ajastu, muutuste ajastu algus
Järgmine artikkelHingamisharjutus loodusega ühenduse tugevdamiseks
Eloise Leandra
Eluaegne grafomaan. "Kunksmoor", ehk tegelenud ennustamisega aktiivsemalt aastast 1988. Looduse, loomade ja lindude sõber. Veesõltlane. Kõikidele jookidele eelistan vett, duššile vanni; elukohta otsin veekogu ligi ja mere äärest peab mind jõuga ära kiskuma, sest suure vee kutse on minu jaoks lausa hullutav. Jumaldan nii ujumist kui laevasõitu ja viiemeetristel lainetel loksuv praam tekitab pööraselt nalja merehaiguse asemel.

JÄTA OMA VASTUSES

Palun sisesta oma kommentaar!
Palun sisestage oma nimi siia